
Η κινεζική πολεμική αεροπορία παρέλαβε και έθεσε σε λειτουργία το 300η μαχητικό αεροσκάφος 5ης γενιάς και χαμηλής παρατηρησιμότητας J-20 Mighty Dragon, καταδεικνύοντας πως οι αεροναυπηγικές δυνατότητες του Πεκίνου εξελίσσονται με τρομακτικές ρυθμούς.
Πέρασαν τις ΗΠΑ σε Stealth Μαχητικά;
Αναλυτικότερα, το κινεζικό μαχητικό αεροσκάφος 5ης γενιάς J-20 ξεκίνησε να παράγεται το έτος 2017, ωστόσο η μαζική παραγωγή άρχισε πέντε έτη αργότερα, το 2022. Σήμερα η Κίνα έχει φτάσει στο σημείο να παράγει 100 με 120 αεροσκάφη ετησίως, εντυπωσιάζοντας τους πάντες. Αυτό το κατάφερε με την δημιουργία μίας νέας γραμμής συναρμολόγησης που κατασκεύασε η Chengdu Aircraft Corporation, η κατασκευάστρια του αεροσκάφους.
Για να συγκρίνετε, η Lockheed Martin παράγει σήμερα σχεδόν 150 μαχητικά αεροσκάφη 5ης γενιάς F-35 ετησίως. Βέβαια πρέπει να λάβουμε υπόψη πως πολλές από αυτές τις μονάδες προορίζονται για ξένους αγοραστές και όχι για χρήση από τις ίδιες τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις. Οι ΗΠΑ επιχειρούν περίπου 630 F-35 σε όλες τις εκδόσεις τους.
Μπορεί η Κίνα να μην έχει περάσει ακόμη τις ΗΠΑ, αλλά σκοπεύει να το πράξει σύντομα. Αναλυτές και δημοσιογράφοι, επικαλούμενοι πληροφορίες εκ των έσω, πιστεύουν πως τα σχέδια του Πεκίνου αφορούν πολλά περισσότερα J-20 από τα 300 που έχει παραλάβει ήδη η πολεμική αεροπορία του κράτους.
Η είδηση της παράδοσης και υιοθέτησης του 300ου μαχητικού J-20 στην Κίνα έχει προκαλέσει ανησυχίες σε πολλές χώρες και όχι μόνο στις ΗΠΑ. Πολλοί Ινδοί στρατιωτικοί σχολιαστές παραπονέθηκαν στο διαδίκτυο για το τεράστιο κενό που δημιουργείται ανάμεσα στην ινδική και κινεζική πολεμική αεροπορία.
Το διάσημο αμυντικό μέσο The EurAsian Times εκτιμά πως μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας ('2030), η κινεζική πολεμική αεροπορία αναμένεται να επιχειρεί περισσότερα από 1.000 μαχητικά αεροσκάφη J-20 Mighty Dragon, νούμερο πραγματικά εντυπωσιακό. Αντίθετα, η Ινδία τότε θα έχει υιοθετήσει το πρώτο μαχητικό αεροσκάφος 5ης γενιάς εγχώριας παραγωγής της (AMCA).
Οι αεροναυπηγικές δυνατότητες του Πεκίνου δεν περιορίζονται όμως μόνο στο J-20. Η κινεζική αμυντική βιομηχανία παράγει ταυτόχρονα ένα ακόμη μαχητικό 5ης γενιάς, το stealh J-35A και μία υπο-έκδοση της πλατφόρμας ειδικά σχεδιασμένης για επιχειρήσεις σε αεροπλανοφόρα. Παράλληλα, κινεζικές εταιρείες αναπτύσσουν μαχητικά 6ης γενιάς, ένα από τα οποία θα επιλέξει επίσημα το Πεκίνο για μαζική παραγωγή.