Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Κόσμος

Επιμένει ο Γκαλιμπάφ για τα Στενά του Ορμούζ: Θα τα διαχειρίζεται το Ιράν

Ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Ιράν, Μοχαμάντ Μπαγέρ Γκαλιμπάφ, δήλωσε ότι τα Στενά του Ορμούζ θα διοικούνται από την Τεχεράνη, ανέφεραν την Τρίτη (23.06.2026) τα ξημερώματα τα κρατικά μέσα ενημέρωσης, μετά από συνομιλίες που πιέζουν για τον τερματισμό του πολέμου ΗΠΑ-Ισραήλ με το Ιράν.

Ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Ιράν επανέλαβε χθες Δευτέρα (22.06.2026) τη θέση ότι τα Στενά του Ορμούζ δεν θα επανέλθει στην προπολεμική κατάσταση αλλά θα είναι η χώρα του αυτή που θα «διαχειρίζεται» τη θαλάσσια οδό στρατηγικής σημασίας, ανέφερε κρατικό μέσο ενημέρωσης.

«Όλος ο κόσμος πρέπει να ξέρει ότι η διαχείριση των Στενών του Ορμούζ δεν θα είναι ποτέ αυτή που ήταν πριν από τον πόλεμο», είπε ο επικεφαλής του ιρανικού κοινοβουλίου, που ηγείται της ομάδας διαπραγματευτών με τις ΗΠΑ στο εγχείρημα για τον οριστικό τερματισμό του πολέμου στη Μέση Ανατολή, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων IRNA.

«Βεβαίως οι διεθνείς κανόνες θα τηρηθούν, αλλά το Ιράν θα διαχειρίζεται τα Στενά του Ορμούζ», επέμεινε.

Ο Μοχαμάντ Μπαγέρ Γκαλιμπάφ συμμετείχε στην Ελβετία στην πρώτη συνεδρία των διαπραγματεύσεων με τις ΗΠΑ. «Κατά την άποψή μου, το ταξίδι αυτό επέτρεψε να σημειωθούν καλές επιτυχίες, ιδίως όσον αφορά τις συνομιλίες για το στενό, για τον Λίβανο, για το πετρέλαιο, για την αποδέσμευση των παγωμένων πόρων, που είναι μια από τις προόδους που κάναμε. Βεβαίως, θεωρούμε ότι δεν βρισκόμαστε ακόμη παρά στην αρχή αυτής της δουλειάς και πρέπει να συνεχίσουμε τις προσπάθειές μας», ανέφερε, σύμφωνα με βίντεο που δημοσιοποίησε μέσω Telegram.

Έκρινε ακόμη ότι το Ισραήλ «εναντιώνεται σθεναρά στη διαδικασία διαπραγμάτευσης, που θεωρεί απειλή για την ίδια την ύπαρξή του και επιδιώκει να σαμποτάρει».

Η Τεχεράνη απαίτησε ο Λίβανος να συμπεριληφθεί στη συμφωνία για τον τερματισμό των εχθροπραξιών, κάτι που έγινε. Ο πρωθυπουργός του Ισραήλ Μπενιαμίν Νετανιάχου όμως διεμήνυσε πως δεν θα αποσύρει τον στρατό του από τον νότιο Λίβανο, όπου πολεμά τη Χεζμπολά, σιιτικό κίνημα προσκείμενο στο Ιράν, και χθες επέμεινε πως ο ισραηλινός στρατός διατηρεί «πλήρη ελευθερία δράσης» για την αντιμετώπιση «κάθε απειλής».

Ο Γκαλιμπάφ επισκέφθηκε εξάλλου χθες το Ομάν, μαζί με τον υπουργό Εξωτερικών Αμπάς Αραγτσί. Συναντήθηκαν με τον επικεφαλής της διπλωματίας του σουλτανάτου Μπαντρ Αλμπουσάιντι πριν επιστρέψουν στο Ιράν.

Ολοκληρώθηκαν οι τεχνικές συνομιλίες στην Ελβετία

Ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών του Ιράν δήλωσε ότι οι τεχνικές συνομιλίες στην Ελβετία με στόχο την επίτευξη τελικής συμφωνίας με τις Ηνωμένες Πολιτείες έχουν ολοκληρωθεί με επιτυχία και ότι η επόμενη φάση των διαπραγματεύσεων θα πραγματοποιηθεί υπό την εποπτεία του ανώτατου οργάνου που επιβλέπει τη διαδικασία διαμεσολάβησης, σύμφωνα με το Al Jazeera.

Ο Καζέμ Γαριμπαμπαντί, ο οποίος είναι επίσης επικεφαλής της ιρανικής τεχνικής διαπραγματευτικής ομάδας, δήλωσε σύμφωνα με το πρακτορείο IRNA ότι έχουν συγκροτηθεί τέσσερις ομάδες εργασίας.

Kάθε ομάδα θα επικεντρωθεί σε ένα ζήτημα και ότι αυτά περιλαμβάνουν την άρση των κυρώσεων, το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν, την ανασυγκρότηση και οικονομική ανάπτυξη της χώρας, καθώς και τη διασφάλιση της συμμόρφωσης και των δύο πλευρών με το μνημόνιο κατανόησης (MoU).

Tags
Back to top button