Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Ηλεκτρικά και βενζινοκίνητα: Διαφορά τιμής κάτω από 3.000 €

Η αγορά αυτοκινήτου στη Γερμανία –και κατ’ επέκταση σε ολόκληρη την Ευρώπη– βρίσκεται εν μέσω μιας ιδιαίτερα σημαντικής αλλαγής: η οικονομική διαφορά ανάμεσα στα ηλεκτρικά και τα βενζινοκίνητα μοντέλα έχει συρρικνωθεί σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, φέρνοντας τις δύο τεχνολογίες πιο κοντά από ποτέ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ειδικού αναλυτή Ferdinand Dudenhöffer, η απόσταση στα 20 πιο δημοφιλή μοντέλα της αγοράς δεν ξεπερνά πλέον τις 3.000 ευρώ, όταν μόλις πριν από έναν χρόνο ήταν πάνω από το διπλάσιο.

Η αλλαγή αυτή οφείλεται σε δύο αντίθετες τάσεις: στα μοντέλα με συμβατικούς, θερμικούς κινητήρες οι τιμές ανεβαίνουν και οι εκπτώσεις περιορίζονται, ενώ στα ηλεκτρικά συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο -μείωση τιμών και πιο μεγάλες προσφορές.

Το αποτέλεσμα αποτυπώνεται ήδη στις ταξινομήσεις: μόνο τον Ιούλιο, η ομοσπονδιακή αρχή KBA κατέγραψε 48.614 νέες ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτρικών (+58% σε ετήσια βάση) και εντυπωσιακή άνοδο 84% για τα plug-in υβριδικά.

Στην κορυφή της γερμανικής αγοράς βρίσκεται η VW, με 61.600 πωλήσεις ηλεκτρικών και μερίδιο 21% (που εκτοξεύεται στο 46% αν συνυπολογιστούν οι Skoda, Audi, Seat και Porsche). Ακολουθούν η BMW με 35.500 μονάδες και η Mercedes με 17.400. Στον αντίποδα, η Tesla βλέπει τη δυναμική της να υποχωρεί, πέφτοντας στην 9η θέση της συνολικής κατάταξης με περίπου 10.000 πωλήσεις από την αρχή της χρονιάς, ενώ με βάση τα δεδομένα του Ιουλίου έπεσε στη 14η θέση.

Η πίεση προς τους κατασκευαστές αναμένεται να ενταθεί δραματικά από τον Ιανουάριο, όταν θα τεθούν σε ισχύ τα πιο αυστηρά όρια εκπομπών CO₂ της ΕΕ. Για να αποφύγουν τα πρόστιμα, οι εταιρείες θα χρειαστεί να αυξήσουν ακόμη περισσότερο τις πωλήσεις ηλεκτρικών, γεγονός που προμηνύει έναν σκληρό πόλεμο τιμών τους επόμενους μήνες –έναν ανταγωνισμό που μπορεί να αλλάξει πλήρως την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου πριν καν κλείσει το 2025.

Tags
Back to top button