
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης στο TV Asahi, επεσήμανε ότι οι ΗΠΑ ενδέχεται να μην καταφέρουν να εξασφαλίσουν την επένδυση της Ιαπωνίας, εκτός εάν τηρήσουν τις υποσχέσεις τους, καθώς εξήγησε τις λεπτομέρειες του ταμείου που αποτελεί βασικό πυλώνα της εμπορικής συμφωνίας μεταξύ Ιαπωνίας και ΗΠΑ που συνήφθη στα τέλη Ιουλίου. Η Ιαπωνία είχε δηλώσει ότι το μεγαλύτερο μέρος του αμερικανικού ταμείου ύψους 550 δισ. δολαρίων θα αποτελείται από δάνεια και εγγυήσεις δανείων, με μόνο 1% έως 2% να διατίθεται ως επένδυση.
"Αν ακολουθήσουμε τα προηγούμενα πρότυπα, η επένδυση θα είναι 1-2%, αλλά αν η αμερικανική πλευρά αναλάβει μεγαλύτερο ρίσκο, για παράδειγμα, θα μπορούσαμε να αυξήσουμε αυτό το ποσοστό", δήλωσε ο Ακαζάουα. Αναφερόμενος στις υπάρχουσες αποκλίσεις μεταξύ των περιγραφών των ΗΠΑ και της Ιαπωνίας για το όχημα των 550 δισ. δολαρίων, "πιθανότατα θα καταλήξουμε σε κάτι ενδιάμεσο", είπε.
Τα σχόλια του Ακαζάουα είναι πιθανό να θεωρηθούν ως μια μικρή αλλαγή στη στάση, καθώς παραμένουν διαφορές μεταξύ της ιαπωνικής και της αμερικανικής ρητορικής σχετικά με τη συμφωνία και το ταμείο. Η συμφωνία που ανακοινώθηκε για πρώτη φορά από τον Ντόναλντ Τραμπ προκάλεσε σύγχυση, καθώς ήρθαν στο φως διαφορές στις λεπτομέρειες της συμφωνίας.
Η Ιαπωνία έχει δηλώσει ότι το επενδυτικό πλαίσιο ύψους 550 δισ. δολαρίων είναι ένας συνδυασμός επενδύσεων, δανείων και εγγυήσεων δανείων που παρέχονται από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που υποστηρίζονται από την κυβέρνηση. Από το συνολικό ποσό, οι επενδύσεις θα καλύπτουν έως και το 2% και οι ΗΠΑ και η Ιαπωνία θα μοιραστούν τα κέρδη από αυτές τις επενδύσεις σε αναλογία 90-10.
Αναγκαστική προσγείωση βρετανικού F-35B στην Ιαπωνία χωρίς τραυματισμούς
Αυτή η εξήγηση διαφέρει από τον τρόπο με τον οποίο ο Τραμπ περιγράφει το ταμείο. Την περασμένη εβδομάδα, χαρακτήρισε το πακέτο ως "μπόνους υπογραφής", παρόμοιο με αυτό ενός παίκτη μπέιζμπολ, και ισχυρίστηκε: "Είναι τα δικά μας χρήματα και τα επενδύουμε όπως θέλουμε".
Ο Ακαζάουα, με τη σειρά του, προσπάθησε να μετριάσει αυτές τις προσδοκίες, λέγοντας ότι οι επενδύσεις θα γίνουν όταν θα είναι επωφελείς και για την Ιαπωνία.
Άλλες ερωτήσεις, όπως ποιος θα χρηματοδοτήσει το μεγαλύτερο μέρος του πακέτου και σε ποιο συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο, παραμένουν αναπάντητες. Επίσης, δεν είναι ακόμη σαφές εάν οι προηγούμενες επενδυτικές δεσμεύσεις ιαπωνικών εταιρειών, όπως η υπόσχεση της SoftBank Group Corp. να επενδύσει 100 δισ. δολάρια τα επόμενα τέσσερα χρόνια και η επένδυση 11 δισ. δολαρίων της Nippon Steel Corp. έως το 2028, θα ληφθούν υπόψη ως μέρος της συμφωνίας.
Ο Ακαζάουα είπε επίσης ότι δεν θα ήταν κακή στιγμή για τον Τραμπ να υπογράψει το επόμενο εκτελεστικό διάταγμα σχετικά με τη συμφωνία εμπορίου μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου. Παρά τη συμφωνία που επιτεύχθηκε στα μέσα Ιουλίου, η μείωση του φόρου επί των αυτοκινήτων στο 15% και η διευκρίνιση ότι ο γενικός φόρος 15% δεν προστίθεται στους τρέχοντες συντελεστές δεν έχουν ακόμη υπογραφεί και τεθεί σε ισχύ.
Σύμφωνα με τον Ακαζάουα, οι ΗΠΑ έχουν συμφωνήσει να υπογράψουν τα νέα ποσοστά, αλλά η χρονική στιγμή κατά την οποία θα τεθούν σε ισχύ παραμένει ασαφής.