Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ο "ενεργειακός στόλος" της Τουρκίας αυξάνεται - "Στα σκαριά" δεύτερη μονάδα παραγωγής φυσικού αερίου (FPU) - Η Ελληνική αντίδραση

Ο Ερντογάν είναι γεγονός ότι καταβάλει σημαντικές προσπάθειες να καταστήσει την χώρα του ενεργειακό κόμβο, αλλά και παραγωγό φυσικού αερίου και πετρελαίου.

"Στα σκαριά" δεύτερη τουρκική μονάδα παραγωγής φυσικού αερίου (FPU)

Έτσι η Τουρκία σκοπεύει να αυξήσει την ημερήσια παραγωγή από το κοίτασμα φυσικού αερίου Sakarya στη Μαύρη Θάλασσα από 9,5 εκατομμύρια κυβικά μέτρα σε 40 εκατομμύρια κυβικά μέτρα με τη νέα πλωτή πλατφόρμα παραγωγής (FPU) που θα προσθέσει στον ενεργειακό της στόλο.

Η πλατφόρμα αναμένεται να σαλπάρει για την Τουρκία στα τέλη του 2027 και έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε λειτουργία στα μέσα του 2028.

Αυτή  θα είναι η δεύτερη μονάδα παραγωγής φυσικού αερίου (FPU) της Τουρκίας, προβλέπεται να έχει ημερήσια δυναμικότητα παραγωγής φυσικού αερίου 25 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων.

Αρχικά, ο στόχος είναι η παραγωγή 20 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων φυσικού αερίου από συνολικά 27 γεωτρήσεις βαθέων υδάτων.

Ο Τούρκος Υπουργός Ενέργειας και Φυσικών Πόρων Αλπαρσλάν Μπαϊρακτάρ δήλωσε  στις 23 Αυγούστου ότι η νέα πλατφόρμα παραγωγής θα ενισχύσει την παραγωγή στη Μαύρη Θάλασσα, λέγοντας: «Με τη νέα μας πλατφόρμα, η οποία θα μας οδηγήσει στη Φάση 3, η παραγωγή μας στο κοίτασμα φυσικού αερίου Σακάρια θα τετραπλασιαστεί σε σύγκριση με σήμερα, φτάνοντας τα 40 εκατομμύρια κυβικά μέτρα την ημέρα».

Ο "ενεργειακός στόλος" της Τουρκίας

Με την προσθήκη της νέας πλατφόρμας, η οποία θα ενισχύσει την παρουσία της Τουρκίας στα βαθιά νερά και θα επεκτείνει την παραγωγική της ικανότητα, ο συνολικός αριθμός σκαφών της χώρας θα αυξηθεί σε 10, με 6 σκάφη γεώτρησης, 2 σκάφη σεισμικής έρευνας και 2 FPU.

Έχει επιτευχθεί συμφωνία με μια κινεζική εταιρεία για την προμήθεια της πλατφόρμας μεγέθους πλοίου, η οποία βρίσκεται υπό κατασκευή.

Η παραγωγή έχει ξεκινήσει βάσει της σύμβασης, η οποία καλύπτει τη μηχανική, την προμήθεια, την κατασκευή, την εγκατάσταση και τη θέση σε λειτουργία.

Χαρακτηριστικά-δυνατότητες της νέας FPU-Διαδικασία

Η νέα πλατφόρμα θα έχει μήκος 273 μέτρα, πλάτος 54 μέτρα και βάθος 26 μέτρα.

Η πλατφόρμα θα αγκυροβολείται στον βυθό με συνολικά 20 συστήματα σχοινιών σε τέσσερις ομάδες, περίπου 180 χιλιόμετρα ανοιχτά, σε μια περιοχή με βάθος νερού περίπου 2.200 μέτρων.

Η πλατφόρμα θα παρέχει επίσης στέγαση για 150 άτομα.

Η πλατφόρμα θα χειρίζεται την παραγωγή ακατέργαστου φυσικού αερίου επί τόπου, εκτελώντας έλεγχο γεωτρήσεων, διαχωρισμό νερού, ξήρανση, συμπίεση, μέτρηση και παρόμοιες εργασίες.

Μετά από αυτές τις εργασίες, το φυσικό αέριο θα παραδίδεται στην ξηρά μέσω υποθαλάσσιου αγωγού.

Το φυσικό αέριο που αποστέλλεται από την πλατφόρμα θα τροφοδοτείται απευθείας στο εθνικό δίκτυο μεταφοράς.

 Τα σεισμικά ερευνητικά σκάφη της Τουρκίας

Η δημιουργία ενός εγχώριου αποθέματος ξεκίνησε το 2012 με το πρώτο σεισμικό ερευνητικό σκάφος της Τουρκίας, το Barbaros Hayreddin Paşa.

Το πλοίο, το οποίο μπορεί να εξετάσει γεωλογικές δομές 8 χιλιόμετρα κάτω από τη θάλασσα, μπορεί να συλλέξει δισδιάστατα και τρισδιάστατα σεισμικά δεδομένα.

Η κατασκευή του MTA Oruç Reis ξεκίνησε το 2012 με εξ ολοκλήρου εγχώριους πόρους.

Εξοπλισμένο με πολυάριθμο προηγμένο επιστημονικό και τεχνικό εξοπλισμό, το πλοίο ξεκίνησε τις επιχειρησιακές δοκιμές, την εκπαίδευση και τις δραστηριότητες εμπειρίας το 2017.

Εξοπλισμένο με σύγχρονα συστήματα πρόωσης και ελιγμών ικανά να διεξάγουν δισδιάστατες και τρισδιάστατες σεισμικές έρευνες σε βάθος στην ανοιχτή θάλασσα, το σκάφος μπορεί να διεξάγει αποτελεσματικά σημαντική επιστημονική έρευνα, όπως η παρακολούθηση της υποβρύχιας συνέχειας των χερσαίων περιοχών και των υφαλοκρηπίδων, καθώς και εξερεύνηση πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Κατασκευασμένο από Τούρκους μηχανικούς, το Σεισμικό Ερευνητικό Σκάφος MTA Oruç Reis ολοκλήρωσε την πρώτη του διηπειρωτική αποστολή τον Ιούνιο, η οποία ξεκίνησε στη Σομαλία πέρυσι.

 Τα Πλοία γεώτρησης του Ερντογάν

Το πρώτο εθνικό γεωτρύπανο της Τουρκίας, το Fatih, εντάχθηκε στο απόθεμα της Τουρκικής Εταιρείας Πετρελαίου (TPAO) το 2017.

Το Φατίχ απεστάλη από το λιμάνι Χαϊντάρπασα για να πραγματοποιήσει την πρώτη εθνική γεώτρηση στη Μαύρη Θάλασσα στις 29 Μαΐου 2020, στην 567η επέτειο της κατάκτησης της Κωνσταντινούπολης.

Συνεχίζοντας το έργο του με τεχνολογία έκτης γενιάς, το πλοίο Fatih ξεκίνησε την πρώτη εθνική γεώτρηση βαθέων υδάτων στη Μαύρη Θάλασσα στις 20 Ιουλίου 2020, σε μια τοποθεσία που ονομάζεται Tuna-1 στα ανοικτά των ακτών του Ζονγκουλντάκ, με στόχο βάθους 3.500-4.000 μέτρα.

Η ανακάλυψη του κοιτάσματος Φατίχ στη Μαύρη Θάλασσα ήταν η μεγαλύτερη ανακάλυψη φυσικού αερίου στην ιστορία της Τουρκίας και επίσης η μεγαλύτερη ανακάλυψη στο ανοιχτό του 2020.

Μετά την ολοκλήρωσή του το 2011, το γεωτρύπανο Yavuz υπηρέτησε σε διάφορες χώρες, συμπεριλαμβανομένων της Τανζανίας, της Κένυας, της Μαλαισίας και των Φιλιππίνων.

Το δεύτερο γεωτρύπανο της Τουρκίας, το Yavuz, προστέθηκε στο απόθεμα της TPAO το 2018.

Το Yavuz, ένα από τα 16 πλοία αυτής της κατασκευής παγκοσμίως, καλύπτει τις ανάγκες του σε ηλεκτρική ενέργεια με γεννήτριες ντίζελ χωρητικότητας 42 μεγαβάτ.

Το τρίτο γεωτρύπανο της Τουρκίας, το Kanuni, εντάχθηκε στον στόλο στις αρχές του 2020. Κατασκευάστηκε το 2012, έχει μήκος 227 μέτρα και πλάτος 42 μέτρα.

Το γεωτρύπανο Kanuni απέπλευσε για την παρθενική του αποστολή στη Μαύρη Θάλασσα στις 5 Μαΐου 2021.

Το πλοίο, το οποίο πραγματοποίησε την πρώτη του γεώτρηση στο κοίτασμα φυσικού αερίου Sakarya, πραγματοποίησε επίσης δοκιμές βαθέων υδάτων στο πηγάδι Türkali-2.

Το γεωτρύπανο Abdülhamid Han έγινε το τέταρτο πλοίο που εντάχθηκε στον στόλο το 2022.

Αποκτήθηκε από την TPAO τον Νοέμβριο του 2021, το πλοίο έχει μήκος 238 μέτρα και πλάτος 42 μέτρα, διαθέτοντας τεχνολογία αιχμής έβδομης γενιάς. Το ύψος του πύργου του πλοίου είναι 104 μέτρα.

Με δυνατότητα γεώτρησης σε βάθος 12.200 μέτρων, το πλοίο αποτελεί το «ισχυρότερο» του στόλου με τον τεχνικό εξοπλισμό και τα φυσικά χαρακτηριστικά του.

Το πλοίο στάλθηκε για να κάνει γεωτρήσεις στο πηγάδι Yörükler-1 και πραγματοποίησε την πρώτη του γεώτρηση στις 17 Αυγούστου 2022.

Επιπλέον, δύο νέα σκάφη γεώτρησης βαθέων υδάτων, που ανακοινώθηκαν από τον Πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν τον Ιούλιο, έχουν προγραμματιστεί να είναι έτοιμα για λειτουργία στις αρχές του 2026.

Με αυτά τα σκάφη, η Τουρκία θα ενισχύσει περαιτέρω τις υπεράκτιες δραστηριότητες εξερεύνησης και γεώτρησης πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Η πλωτή πλατφόρμα παραγωγής "Osman Gazi"

Μετά τις ανακαινίσεις πέρυσι, η πρώτη πλωτή πλατφόρμα παραγωγής φυσικού αερίου της Τουρκίας, Osman Gazi, πέρασε από τον Βόσπορο  στις 29 Μαΐου, την επέτειο της κατάκτησης της Κωνσταντινούπολης.

Με την πλωτή πλατφόρμα παραγωγής, η οποία θα ξεκινήσει τη λειτουργία της στα μέσα του 2026, η τρέχουσα παραγωγή φυσικού αερίου στη Μαύρη Θάλασσα θα διπλασιαστεί στα 20 εκατομμύρια κυβικά μέτρα την ημέρα.

Αυτό θα καλύψει τις ανάγκες φυσικού αερίου περίπου 8 εκατομμυρίων νοικοκυριών στην Τουρκία από τη Μαύρη Θάλασσα. Η πλατφόρμα αναμένεται να λειτουργήσει στην καθορισμένη τοποθεσία για 20 χρόνια.

Η Ελληνική αντίδραση

Δυστυχώς μέχρι στιγμής η αντίδραση της χώρας μας στον εν λόγω τομέα δεν είναι κατά την άποψή μας επαρκής, ενώ πολύ σύντομα εκτιμούμε ότι τουρκικά ενεργειακά σκάφη συνοδεία τουρκικών πολεμικών πλοίων , θα κάνουν την εμφάνισή τους νοτίως της Κρήτης στα πλαίσια του "τουρκολυβικού μνημονίου" το οποίο  αναμένουμε πως θα επικυρωθεί από την βουλή της Λιβύης.

Έστω και τώρα, η Ελλάδα θα πρέπει να προβεί ΑΜΕΣΑ στην ενοικίαση ερευνητικού πλοίου υδρογονανθράκων από χώρα της ΕΕ, το οποίο συνοδεία πολεμικών της πλοίων να το αποστείλει στο νοτιότερο άκρο της ΑΟΖ μας μεταξύ Κρήτης και Λιβύης.

Tags
Back to top button