Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στέφανος Παραστατίδης για υπόθεση Ασημακοπούλου με email: Στελέχη της ΝΔ μέμφονται επιπρόσθετα την αυστηρότητα της ποινής

Τις δηλώσεις του κ. Μαρινάκη σχετικά με την υπόθεση της πρώην ευρωβουλευτή της ΝΔ κ. Ασημακοπούλου σχολίασε ο Στέφανος Παραστατίδης, βουλευτής του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής.

Αναλυτικά τα όσα αναφέρει:

Στο θεατρικό έργο του Robert Bolt «άνθρωπος για όλες τις εποχές», ο φιλόσοφος και νομικός Sir Thomas More απευθύνεται στον νεαρό μελλοντικό γαμπρό του William Roper, ο οποίος υποστηρίζει ότι, προκειμένου να συλληφθεί ο διάβολος ή ένας μεγάλος κακοποιός, μπορεί κανείς να παρακάμψει κάθε νομικό περιορισμό, λέγοντας τα εξής: «Και όταν ο τελευταίος νόμος έχει καταρριφθεί και ο διάβολος στρέφεται κατά πάνω σου, πού θα κρυφτείς, αφού όλοι οι νόμοι έχουν σωριασθεί κάτω; Αυτή η χώρα είναι φυτεμένη με νόμους από τη μια ακτή στην άλλη, νόμους του ανθρώπου, όχι του Θεού, και αν τους ρίξεις κάτω, πιστεύεις πραγματικά ότι θα μπορούσες να σταθείς όρθιος απέναντι στους ανέμους που θα φυσούσαν; Ναι, θα έδινα στον Διάβολο τη δυνατότητα να επωφεληθεί από τον νόμο, για χάρη της δικής μου ασφάλειας».

Διαβάζοντας τη δήλωση του κ. Μαρινάκη για την καταδίκη της πρώην ευρωβουλευτή της ΝΔ κ. Ασημακοπούλου αναφέρει ότι «δεν έχει καμία σχέση η υπόθεση αυτή με τη διαδικασία των εκλογών, ούτε απειλείται η διαδικασία των εκλογών επειδή εστάλη ένα email…». Κι όμως, η υπόθεση έχει σχέση με τη διαδικασία των εκλογών και δεν είναι ένα απλό email αλλά η αξιοποίηση προσωπικών δεδομένων 25.500 αποδήμων που είχαν εμπιστευτεί τα ευαίσθητα δεδομένα τους στο ελληνικό κράτος προκειμένου να ψηφίσουν επιστολικά.

Ο κ. Μαρινάκης, όπως και άλλα προβεβλημένα στελέχη της ΝΔ, μέμφονται επιπρόσθετα την αυστηρότητα της ποινής. Ο Εκπρόσωπος Τύπου της ΝΔ λέει χαρακτηριστικά ότι «το να αντιμετωπίζονται οι άνθρωποι αυτοί με αυτόν τον τρόπο, για ένα email, την εποχή που δεχόμαστε καθημερινά μηνύματα και email από άγνωστα προφίλ, τις ημέρες των εκλογών βομβαρδιζόμαστε από μηνύματα από υποψηφίους εκλογικών περιφερειών που ενδεχομένως δεν έχουμε περάσει ποτέ στη ζωή μας και από κόμματα που δεν ξέρουμε ότι υπάρχουν, και να αντιμετωπίζουμε τους ανθρώπους αυτούς σαν εμπόρους ναρκωτικών, εμπόρους λευκής σαρκός και δεν ξέρω εγώ τι άλλο είναι από υποκριτικό έως γελοίο».

Τι παράδοξο! Καθώς είναι οι ίδιοι που επικαλούνται, επιδιώκουν αλλά και νομοθετούν την καθ’ υπερβολή αυστηρότητα των ποινών σε όλα τα πεδία με μία νομοταγή ψηφοθηρική έπαρση. Όταν όμως αφορά τους ημετέρους, τότε συζητούν ή ζητούν επανεξέταση της αυστηρότητας μίας ποινής.

Ίσως και να τους έδινε κανείς δίκιο, αν αυτή η κριτική γινόταν σε νεκρό δικαστικά χρόνο ή με αφορμή την καταδίκη ενός μέλους άλλου κόμματος. Τώρα, όλοι καταλαβαίνουν πως παραμένει συμφέρον σκέτο.

Το χειρότερο; Μοιάζουν κυρίως να βλέπουν το νόμο ως εργαλείο επιβολής έναντι των άλλων και όχι ως ως ένα εργαλείο υπεράσπισης του δικαίου έναντι όλων. Ασκούν το θεμιτό δικαίωμα κριτικής σε μία απόφαση ενόσω, όμως, οφείλουν να σεβαστούν την δικαστική απόφαση που δεν έχει μόνο νομικές αλλά και κομματικές συνέπειες στη βάση της πολιτικής ηθικής. Οι κομματικές συνέπειες, όπως η αναστολή κομματικής ιδιότητας ή διαγραφή, οδεύουν προς επαλήθευση στο εφετείο. Όχι παρέα, αλλά χωριστά από την απόφαση. Μέχρι τότε, τεκμήρια πολλά και πρόβλημα ουδέν.

Επιστρέφοντας στο θεατρικό έργο του Bolt, το βασικό συμπέρασμα είναι πως οι νόμοι υπάρχουν ακριβώς επειδή υπάρχουν άνθρωποι επικίνδυνοι, αυθαίρετοι ή ισχυροί.

Ιδίως η φράση «η χώρα είναι φυτεμένη με νόμους από τη μια ακτή στην άλλη» έχει μία ερμηνευτική ομορφιά, καθώς παρουσιάζει το νόμο ως δέντρα (ενός δάσους) που περιορίζουν την κίνηση αλλά ταυτόχρονα λειτουργούν και ως ανεμοφράκτες. Έτσι, αν τα κόψεις για να κυνηγήσεις έναν εχθρό, όταν έρθει η κακοκαιρία δεν θα υπάρχει τίποτε να σε προστατεύσει.

Και η ΝΔ επιλέγει κατ΄ επανάληψη να μην προστατεύει το κράτος δικαίου αλλά τον εαυτό της -από επιλογή.

Tags
Back to top button