
Σε ποσοστό 38% τουριστικές επιχειρησεις έχουν ακόμα αναρτημένη την αγγελία «ζητείται προσωπικό», καθώς εξακολουθούν να υπάρχουν κενές θέσεις εργασίας.
Δεν υπάρχουν ρεσεψιονίστ και καμαριέρες στη Χαλκιδική
Την ίδια στιγμή, πάνω από επτά στους δέκα επιχειρηματίες του κλάδου (ποσοστό 75%) δηλώνουν πως αντιμετωπίζουν προβλήματα στην εύρεση προσωπικού. Στην κορυφή της λίστας των ελλείψεων προσωπικού κατατάσσονται με ποσοστό 22,3% τα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα, που αναζητούν ρεσεψιονίστ και καμαριέρες.
Ακολουθούν η γεωργία και η κτηνοτροφία με 22,3%, η εστίαση που έχει έλλειμμα σεφ και σερβιτόρων με 18,1%, οι ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί και κτίστες στον τομέα των κατασκευών-ανακαινίσεων με 16,4%, οι οδηγοί λεωφορείων, ταξί, shuttle bus με 12,7% και 3% άλλες ειδικότητες. Τα παραπάνω προκύπτουν από τη δίμηνη έρευνα «Βαρόμετρο της Οικονομίας της Χαλκιδικής», που διενήργησε η εταιρεία Interview, για λογαριασμό του εκεί Επιμελητηρίου, σε δείγμα 355 επιχειρήσεων-μελών του.
Η μείωση των εργοδοτικών εισφορών και η αύξηση μισθών είναι -με ποσοστό 30,4% και 22,2% αντίστοιχα- τα κύρια μέτρα σύμφωνα με τους επιχειρηματίες της Χαλκιδικής, που θα βοηθούσαν στην αντιμετώπιση του προβλήματος της έλλειψης προσωπικού. Ακολουθούν οι συνθήκες εργασίας, όπως ο χώρος της διαμονής και τα ωράρια (17,8%), η επιδοτούμενη κατάρτιση (10,1%), η εκπαίδευση και ανάπτυξη δεξιοτήτων (8,4%) και η σύνδεση των εκπαιδευτικών φορέων και επιχειρήσεων (7,6%). Κατά τα λοιπά, πέντε στους δέκα επιχειρηματίες της Χαλκιδικής δηλώνουν ότι έχουν αναγκαστεί να εκτελέσουν στην επιχείρησή τους εργασίες που κανονικά προορίζονταν για τους υπαλλήλους. Από αυτούς, το 20% το έχει κάνει συχνά και το 32% σπάνια, ενώ το υπόλοιπο 48% ποτέ.
Πάνω από εννέα στους δέκα επιχειρηματίες της περιοχής (92%) κρίνουν την κατάσταση της επιχείρησής τους σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων ως καλή (37%) ή ικανοποιητική (55%). Εννιά στους δέκα αναμένουν τα ίδια (46%) ή καλύτερα (48%) οικονομικά αποτελέσματα για τις επιχειρήσεις τους στο επόμενο διάστημα. Παράλληλα, επτά στις δέκα δηλώνουν αυξημένο (27%) ή ίδιο (45%) τζίρο, σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα. Συνολικά, ο δείκτης οικονομικής συγκυρίας διαμορφώθηκε σε επίπεδα χαμηλότερα κατά 0,7 μονάδες, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.