
Σε τεντωμένο σκοινί κινείται η ρωσική ηγεσία μετά το χθεσινό φιάσκο σε πολεμικά αεροδρόμια της χώρας, ενώ όλοι αναμένουν την απάντηση του Πούτιν σε Ουκρανία και δύση.
Ο Σεργκέι Ανατόλιεβιτς Ιστσένκο, μηχανολόγος μηχανικός, υποψήφιος τεχνικών επιστημών, αναπληρωτής καθηγητής του τμήματος μηχανημάτων και βουλευτής του Πριμόρσκι Κράι ήταν κατηγορηματικός για την τρομερή απάντηση που θα δοθεί στο Κίεβο από τις ρωσικές Ένοπλες Δυνάμεις, στο φιάσκο της επίθεσης σε πολεμικά αεροδρόμια της χώρας, αναφέρει ρωσικό ΜΜΕ.
Ο ίδιος αποκαλύπτει ότι “το Συμβούλιο Ασφαλείας της Ρωσίας θα αποφασίσει τις επόμενες ημέρες, το πού και πώς ακριβώς θα απαντήσει στις ουκρανικές επιθέσεις του Σαββατοκύριακου. Αλλά πρέπει να γίνει με τρόπο που θα κάνει τον εχθρό να ανατριχιάσει”.
Ο Steve Diggle που προέβλεψε την κρίση του 2008 και εξαφανίστηκε για 14 χρόνια, σήμερα σπάει την σιωπή του
Ο Ιστσένκο κατονόμασε ως επιλογή για ένα ισχυρό χτύπημα με πυραύλους την σιδηροδρομική σήραγγα Beskid, μήκους δύο χιλιομέτρων, στα Καρπάθια, από την οποία διέρχεται η κύρια αρτηρία μεταφοράς για τον εφοδιασμό των Ουκρανικών Ενόπλων Δυνάμεων από την Πολωνία.
“Είναι αλήθεια ότι την χτυπήσαμε εκεί με πυραύλους Κρουζ Kalibr τον Ιούνιο του 2022. Και στη συνέχεια, τον Αύγουστο του 2023 με τον υπερηχητικό Kinzhal”, τόνισε ο ίδιος.
“Από το μεσημέρι της 1ης Ιουνίου, άρχισαν να ρέουν πληροφορίες στα κοινωνικά δίκτυα και στα ξένα μέσα ενημέρωσης ότι η ημέρα, όπως αποδείχθηκε, ήταν «μαύρη» όχι μόνο για τους Ρώσους σιδηροδρομικούς εργαζόμενους, αλλά και για τη στρατηγική αεροπορία της Ρωσίας.
Η οποία, όπως φαίνεται, είναι γεμάτη με τις πιο σοβαρές πολιτικές και στρατιωτικές συνέπειες για την Ουκρανία. Τις οποίες, πιστεύω, μετά από αυτό, η Μόσχα απλά δεν πρέπει να περιμένει.
Ο εχθρός, με άγνωστο τρόπο, κατάφερε να μεταφέρει κρυφά αυτά τα μικρά οχήματα σχεδόν σε ολόκληρη τη χώρα μας, μετακινώντας συνηθισμένα φορτηγά μέσα από τα σύνορα μας κατά των επιτιθέμενων αεροδρομίων.
Τα βίντεο της ντροπής! Στον εισαγγελέα καταφεύγει και ο Παναθηναϊκός
Επιπλέον, τα οχήματα, όπως σύντομα αποδείχθηκε, ήταν εξοπλισμένα με αυτόματα συστήματα και διπλές οροφές, και εκεί είχαν τοποθετηθεί FPV drones, σε ειδικά κατασκευασμένα κοντέινερ.
Την καθορισμένη ώρα και στον καθορισμένο τόπο, τα φορτηγά, άνοιξαν και τα UAV, το ένα μετά το άλλο, απογειώθηκαν προς τους στόχους, οι οποίοι ήταν κοντά.
Είναι σαφές ότι σε τέτοιες συνθήκες, ο χρόνος πτήσης των ουκρανικών drones προς τα αεροσκάφη μας περιοριζόταν σε λίγα μόνο λεπτά. Σε τέτοιες συνθήκες, τα ρωσικά συστήματα αεράμυνας και ηλεκτρονικού πολέμου δεν είχαν πάντα χρόνο όχι μόνο να αντιδράσουν στον απροσδόκητο κίνδυνο, αλλά ακόμη και να μπουν απλώς σε κατάσταση ετοιμότητας μάχης. Επομένως, δεν ήταν δυνατό να αποκρουστούν πλήρως οι επιθέσεις.
Τι είδους «αεροσκάφη» κάηκαν; Ούτε λέξη γι' αυτό. Αλλά μπορούμε να υποθέσουμε ότι στην πραγματικότητα τα πράγματα είναι άσχημα. Δεδομένου ότι όλα τα αναφερόμενα αεροδρόμια φιλοξενούν όχι οποιοδήποτε αεροσκάφος, αλλά αποκλειστικά στρατηγικά βομβαρδιστικά Tu-95MS, Tu-160, βομβαρδιστικά μεγάλου βεληνεκούς Tu-22M3 και αεροσκάφη έγκαιρης προειδοποίησης A-50, η ζημιά ήταν μεγάλη.
Τίποτα δεν έγινε τυχαία! 18 μήνες προετοιμαζόταν η Ουκρανία για το καταστροφικό πλήγμα στις Ρωσικές Βάσεις
Όλα τα αναφερόμενα αεροσκάφη εξαιρετικά ακριβά από οικονομικής άποψης και πρακτικά δεν παράγονται στην σημερινή Ρωσία.
Αλλά το κύριο ζήτημα είναι ότι την Κυριακή το Κίεβο επιτέθηκε στο αεροπορικό στοιχείο της πυρηνικής τριάδας της χώρας μας σε πολλά σημεία ταυτόχρονα.
Είναι ακόμη πιθανό να της προκάλεσε κάποιες ακόμη ασαφείς ζημιές. Και έτσι, τυπικά, η Μόσχα έχει κάθε λόγο να ανακαλέσει και να εφαρμόσει το Άρθρο 19 των «Βασικών Αρχών της Κρατικής Πολιτικής της Ρωσίας στον Τομέα της Πυρηνικής Αποτροπής» της.
Στο οποίο, μεταξύ άλλων, αναφέρεται πολύ ξεκάθαρα: «Οι συνθήκες που καθορίζουν την πιθανότητα χρήσης πυρηνικών όπλων από τη Ρωσία είναι... η επίδραση του εχθρού σε κρίσιμες κρατικές ή στρατιωτικές εγκαταστάσεις της χώρας, η εξουδετέρωση των οποίων θα οδηγήσει στη διακοπή των ενεργειών αντίδρασης των πυρηνικών δυνάμεων».
Αν όχι σήμερα, τότε αύριο, αυτό το θέμα με τη μία ή την άλλη μορφή θα τεθεί σε συνεδρίαση του Συμβουλίου Ασφαλείας της Ρωσίας με τη συμμετοχή του Προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν.
Το πρακτορείο ειδήσεων ITAR- TASS ανέφερε ότι η συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί αυτή την εβδομάδα.
Φυσικά, κανείς δεν περιμένει ότι μετά από μια τόσο σοβαρή συζήτηση, θα καταλήξει σε ένα πραγματικό πυρηνικό χτύπημα στην Ουκρανία. Γιατί; Το αντιμετωπίζουμε σταδιακά τον τελευταίο ενάμιση χρόνο χωρίς αυτό. Κάθε μέρα, αρπάζουμε όλο και περισσότερα εδάφη από μια εχθρική χώρα που πνέει την τελευταία της πνοή.
Πιστεύω ότι ο Πούτιν έχει λίγες επιλογές. Η πιο προφανής είναι το δεύτερο χτύπημα στην ιστορία μετά τον Νοέμβριο του 2024 με πυραύλους "Ορέσνικ", τον πρώτο βαλλιστικό πύραυλο μεσαίου βεληνεκούς στον κόσμο με πολλαπλές κεφαλές, στα πιο επώδυνα σημεία για το καθεστώς Ζελένσκι.
Ας πούμε, στα λεγόμενα "κέντρα λήψης αποφάσεων" στη σημερινή Ουκρανία (το Γραφείο του Προέδρου, η Κεντρική Διεύθυνση Πληροφοριών, η Υπηρεσία Ασφαλείας της Ουκρανίας, η Βερχόβνα Ράντα κ.λπ.).
Αυτό που, όπως φαίνεται, ήταν αναμενόμενο εδώ και καιρό, αλλά για κάποιο άγνωστο λόγο σχεδόν όλη η Ρωσία ανυπομονεί.
Άλλα σημεία είναι οι σημαντικότερες σιδηροδρομικές γέφυρες που διασχίζουν τον Δνείπερο. Ακόμα καλύτερα, τη στιγμή που τρένα με όπλα και άλλο φορτίο για τις Ουκρανικές Ένοπλες Δυνάμεις θα κινούνται κατά μήκος τους.
Μια άλλη λογική επιλογή είναι η σιδηροδρομική σήραγγα Beskid, μήκους δύο χιλιομέτρων, στα Καρπάθια, από την οποία διέρχεται η κύρια αρτηρία μεταφοράς για τον εφοδιασμό των Ουκρανικών Ενόπλων Δυνάμεων από την Πολωνία.
Ωστόσο, το ντεμπούτο του Oreshnik πριν από έξι μήνες έδειξε ότι είναι πολύ πιο ισχυρός και καταστροφικός από τους αναφερόμενους τύπους πυραύλων. Και αν χτυπήσει, θα χτυπήσει καίρια.
Το Κίεβο θα πρέπει να κατασκευάσει μετά από μια ρωσική επίθεση σε σιδηροδρομικές γραμμές, σχεδόν από την αρχή όλο το δίκτυο του. Κάτι που θα απαιτήσει πολλή προσπάθεια και χρόνο.
Και το πιο σημαντικό είναι ότι μέσω αυτών των γραμμών, έχουμε την μεταφορά των δύο τρίτων των όπλων και πυρομαχικών του ΝΑΤΟ που φτάνουν στους εχθρούς μας από τη Δύση, προκαλώντας σοβαρές συνέπειες στην πρώτη γραμμή”, κατέληξε ο ίδιος μεταξύ άλλων.
Η Ρωσία χθες δέχθηκε μια σοβαρή ήττα σε πολλά επίπεδα, που αφορούσε τόσο στο σύστημα ασφαλείας της σε κρίσιμα στρατιωτικά αεροδρόμια, όσο και σε στρατηγικά αεροσκάφη, τα οποία θα είναι δύσκολο να κατασκευάσει τα επόμενα χρόνια.
Αν και η Μόσχα σχεδιάζει το επόμενο μοντέλο στρατηγικού βομβαρδιστικού Tupolef PAK DA, αυτό είναι σε πρώιμο στάδιο και θα απαιτήσει μεγάοο χρονικό διάστημα για να τεθεί σε παραγωγή.
Το μόνο κατανοητό από τα ρωσικά ΜΜΕ σήμερα είναι το έντονο αίσθημα ανταπόδοσης στην Ουκρανία ενός πλήγματος, το οποίο θα κάνει μεγάλη αίσθηση και στην Δύση για τις δυνατότητες της Ρωσίας.
Το θέμα είναι να μη ξεφύγει η κατάσταση σε καμία περίπτωση, διότι η εκδίκηση είναι πολύ επικίνδυνο αίσθημα, που δύναται να προκαλέσει ανεπανόρθωτες ζημιές σε κάθε επίπεδο.